Ogłoszenia: Prawo – studia stacjonarne jednolite magisterskie

II r., gr. 5,6 - Odrabianie ćwiczeń z Prawa konstytucyjnego

Odrabianie zaległych zajęć z Prawa konstytucyjnego z gr. 5 i 6 II roku SSP odbędzie się w następujących dniach:


13.06 poniedziałek:
grupa 6, godz. 8.15 w sali 219
grupa 5, godz. 10.00 w sali 219

15.06 środa:
grupa 5, godz. 11.45 w sali 222
grupa 6, godz. 15.15 w sali 222.

 

mgr Ewa Michałkiewicz

Ogłoszenie o konkursie na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Szczecinie

I. Prezes Sądu Okręgowego w Szczecinie ogłasza nabór na wolne stanowiska asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Szczecinie – 1 etat. II. Wymagania konieczne: Zgodnie z dyspozycją art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2015 r., poz. 133 t.j.) na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:  jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;  jest nieskazitelnego charakteru;  ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;  ukończył 24 lata. Wymagania dodatkowe:  wysoka kultura osobista;  znajomość techniki pracy biurowej i obsługi komputera,  udokumentowane doświadczenie zawodowe związane ze stosowaniem prawa w praktyce w sądzie. W okresie pierwszych dwóch lat pracy asystent sędziego odbywa staż asystencki organizowany przez Prezesa Sądu Apelacyjnego w Szczecinie. Do czasu zakończenia stażu asystenckiego asystenta sędziego zatrudnia się na podstawie umowy o pracę na czas określony 12 miesięcy. Staż asystencki ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania czynności asystenta sędziego. Z obowiązku odbycia stażu asystenckiego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację ogólną lub zdały egzamin sędziowski, prokuratorski, notarialny, adwokacki lub radcowski (art. 155 ca § 3 i art. 155 cb cyt. ustawy). Na podstawie art. 155 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2015 r., poz. 133 t.j.) asystent sędziego wykonuje czynności zmierzające do przygotowania spraw sądowych do rozpoznania oraz czynności z zakresu działalności administracyjnej sądów. III. Wymagane dokumenty: Osoby zainteresowane winny złożyć w pokoju nr 214 budynku Sądu Okręgowego w Szczecinie przy ul. Kaszubskiej 42 następujące dokumenty:  wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego kierowany do Prezesa Sądu Okręgowego w Szczecinie;  własnoręcznie sporządzony życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;  oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenia studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawi odrębnych przepisów;  oświadczenie, o którym mowa w art. 155 a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 133 t.j.);  oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;  aktualną fotografię zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia. IV. Kompletne oferty z podaniem oznaczenia konkursu należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2016 r. w Oddziale Kadr Sądu Okręgowego w Szczecinie (pokój 214) lub przesłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego) na adres: Sąd Okręgowy w Szczecinie, Oddział Kadr, ul. Kaszubska 42, 70-952 Szczecin. V. Termin, miejsce i zakres przedmiotowy konkursu. Konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Szczecinie odbędzie się w dniu 12 lipca 2016 r., o godz. 9:00, w siedzibie Sądu Rejonowego Szczecin-Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie przy Placu Żołnierza 16, sala 510. Zgodnie z § 7 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1228) konkurs na stanowisko asystenta sędziego jest przeprowadzany w formie pisemnej. Konkurs składa się z trzech części:  etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu;  etapu drugiego – testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata;  etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej. Po sprawdzeniu, czy zgłoszenia spełniają wymogi formalne określone w § 3 ust.1 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1228) oraz czy kandydaci odpowiadają wymaganiom formalnym określonym w art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 133 t.j.) Prezes Sądu ustali listę kandydatów dopuszczonych do konkursu i umieści ją na tablicy ogłoszeń Sądu oraz na stronie internetowej Sądu najpóźniej na 7 dni przed terminem rozpoczęcia konkursu. Osoby, które nie złożą kompletu dokumentów, a także osoby, które nie będą spełniały warunków ustawowych, nie zostaną dopuszczone do dalszego etapu postępowania konkursowego. Prezes Sądu Okręgowego /-/ SSA Halina Zarzeczna

Ćwiczenia z prawa konstytucyjnego oraz konsultacje dla studentów studiów niestacjonarnych z mgr Ewą Michałkiewicz

Ćwiczenia z prawa konstytucyjnego z mgr Ewą Michałkiewicz z dnia 10 czerwca 2016 roku zostają przeniesione na dzień 12 czerwca 2016 roku, godz. 8.15. Zajęcia odbędą się w sali 120.


Na ten sam dzień na godz. 11.00 przeniesione zostają również konsultacje dla studentów studiów niestacjonarnych. 

Zmiana terminu dyżuru i konsultacji mgr Anny Mylokosta

Dyżur i konsultacje mgr Anny Mylokosta planowane na 09.06.2016 r, odbędą się dnia 15.06.2016 r. w godzinach 12.00-13.00 (dyżur) oraz 13.00-14.00 (konsultacje).

II r. - Zajęcia z prawa karnego dla grup: 5, 6, 8

Szanowni Państwo,

 

pragnę poinformować, że zajęcia z prawa karnego dla grup: 5, 6, 8 (II rok SSP), zaplanowane na dzień 9 czerwca 2016 r., nie odbędą się. Zajęcia te zostaną odrobione dnia 20 czerwca br. w godzinach: 10.00-11.30 (grupa 6); 11.45-13.15 (grupa 8); 13.30-15.00 (grupa 5). Sala, w której zostaną przeprowadzone zaległe zajęcia – s. 101.

 

Z wyrazami szacunku,

Konrad Burdziak

Odwołane konsultacje dydaktyczne dr. hab. prof. US Rajmunda Molskiego

Z powodu wyjazdu służbowego konsultacje dydaktyczne z 7.6.2016 r. zostają przeniesione na 15.6.2016 r., godz. 14.00-15.00.

Dyżur i konsultacje dr M. Nawrockiego w dniu 9.06.16 r.

Dyżur i konsultacje dr M. Nawrockiego w dniu 9.06.16 r. wyjątkowo odbędą się w godzinach od 16:00-17:00 (dyżur) i 17:00-18:00 (konsultacje).

Zmiana godzin konsultacji dra R. Zycha w dniu 8.06.

Szanowni Państwo,

 

uprzejmie informuję, że moje konsultacje dydaktyczne w dniu 8.06. br. odbędą się w godz. 16:45-17:45 w sali 114 przy ul. Narutowicza.

 

dr Radosław Zych

Przeniesiony dyżur dydaktyczny z 9 czerwca 2016 r., dr Wojciech Bożek

Dyżur dydaktyczny z 9 czerwca 2016 r. z godz. 12.00-13.00 odbędzie się 10 czerwca 2016 r. w godz. 11.00 – 12.00, sala 333.

I r. - Wyniki egzaminu „zerowego” z prawa rzymskiego

Uprzejmie informuję, iż wyniki egzaminu „zerowego” z prawa rzymskiego zostaną podane 10 czerwca. Zostaną one udostępnione w e-Dziekanacie lub będzie można się o nie dowiadywać w Katedrze Prawa Rzymskiego, Historii Prawa i Doktryn Polityczno-Prawnych.

IV i V r. - Seminaria i konsultacje dr hab. Kingi Flagi-Gieruszyńskiej w dniu 9 czerwca br.

W związku z udziałem w konferencji naukowej seminaria i konsultacje dr hab. Kingi Flagi-Gieruszyńskiej z 9 czerwca br. są przesunięte na 7 czerwca br. na godz. 12.30.

I r., gr 3 - Ćwiczenia z Prawa rzymskiego 8.06.

Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, że ćwiczenia z Prawa rzymskiego dla 3. grupy I SSP w dniu 8.06. br. odbędą się w godz. 9:00-10:30 w sali 222 przy ul. Narutowicza.

dr Radosław Zych

Egzamin z prawa rzymskiego dla Państwa Studentów powtarzających przedmiot i z różnicami programowymi

 

Uprzejmie informuję, iż terminy egzaminu z prawa rzymskiego dla Państwa Studentów powtarzających przedmiot i z różnicami programowymi zostały wyznaczone na:

*16 czerwca godz. 15.15 s. 114 (przy al. Piastów) – I pierwszy termin

*25 czerwca – II pierwszy termin

 

Egzamin 25 czerwca zostanie przeprowadzony łącznie z egzaminem dla Państwa Studentów I roku i odbędzie się w s. 7 (przy al. Piastów) w godzinach:

- 10-14.30 dla SSP

- 17-18.30 dla NSP

I r. - Konkurs z prawa rzymskiego

Uprzejmie informuję, iż II etap konkursu z prawa rzymskiego odbędzie się w trzecim tygodniu czerwca.

Wstęp do prawoznawstwa – poprawka i ćwiczenia powtórkowe

Informuję, że zgodnie z Państwa sugestiami konsultacje w części odbywającej się w czwartki między 15.00 a 15.30 będą od dnia 2 czerwca przesunięte na godzinę 11.30 i wraz z dyżurem potrwają do 13.30.

 

Przy okazji proszę studentów mających zaległe lub planowane egzaminy, zaliczenia czy kolokwia o uwzględnienie tego, że w czwartek 16 czerwca dyżur i konsultację będą odpowiednio wydłużone i zaczną się już o 11.15. Zapraszam.

Dyżur i konsultacje dr hab. A. Barczak prof US

Szanowni Państwo,

 

w dniach 3.06-1.07.2016 r. jestem na wyjeździe służbowym. W sprawach pilnych proszę kontaktować się drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Terminy konsultacji i dyżurów w miesiącu lipcu: 7, 14, 21, 28, w godz. 10.00-12.00. 

Zmiana dyżuru i konsultacji dra Łukasza Dubińskiego

W związku z udziałem w konferencji naukowej, dyżur i konsultacje dra Łukasza Dubińskiego planowane na 09.06.2016 r, odbędą się dnia 03.06.2016 r. w godzinach 09.40-10.40 (dyżur) oraz 10.40-11.40 (konsultacje). 

Dyżur i konsultacje dr Katarzyny Malinowskiej-Woźniak w dniu 2 czerwca 2016 r.

Dyżur i konsultacje dr Katarzyny Malinowskiej-Woźniak w dniu 2 czerwca 2016 r. odbędą się w godzinach 10:15 – 12:15.

III r. - Odwołany dyżur i konsultacje mgr K. Dąbrowskiego

W związku z wyjazdem na konferencję naukową w dniu 2 czerwca 2016 r. odwołane zostaną dyżur i konsultacje dydaktyczne mgr K. Dąbrowskiego. Przedmiotowe konsultacje i dyżur dydaktyczny zostaną przełożone na dzień 9 czerwca w godzinach od 9:00 do 11:00.

IV i V r. - Seminarium magisterskie prof. zw. dr hab. Andrzeja Bałabana

Z powodu wyjazdów naukowych seminaria magisterskie w dniu 2 i 9 czerwca br. zostają odwołane. Zaległe seminaria odbędą się w dniu 10 czerwca 2016 r., od godz. 10.00 – 12.00 i od godz. 14.00 – 16.00.

III r. - Zmiana godzin dyżuru i konsultacji mgr A. Ogonowska

Dyżur i konsultacje mgr A. Ogonowskiej z dnia 9 czerwca 2016 r. zostają przeniesione na 2 czerwca 2016 r. w godz. od 9.00 do 11.00.

I r. - Egzamin zerowy z prawa rzymskiego

Uprzejmie informuję, iż egzamin zerowy z prawa rzymskiego odbędzie się 2 czerwca br. w sali 114 (przy al. Piastów) o godz. 15.15.

I r. - Egzaminy z Prawa rzymskiego

Wszystkie Osoby, które z powodów formalnych nie przystąpiły w dniu 27. maja br. do egzaminu z Prawa  rzymskiego proszone są o kontakt na najbliższym dyżurze Pani Profesor Ewy Gajdy.

I i II r. - Egzaminy z prawa rzymskiego

Uprzejmie informuję, iż dn. 27 maja o godz. 16.00 w sali nr 7 (przy ul. Piastów) odbędą się:

 

colloqium poprawkowe z prawa rzymskiego dla studentów I roku SSP i NSP
egzamin poprawkowy z prawa rzymskiego dla studentów SSP i NSP
egzamin warunkowy dla studentów II roku SSP

 

Przypominam, iż studenci wznowieni idą tym samym trybem co studenci I roku.

IV r. - Zapisy na zajęcia do wyboru

 

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 1 do 5 czerwca 2016 r. zostaną uruchomione (poprzez e-dziekanat) następujące zapisy na zajęcia do wyboru, realizowane na piątym roku studiów w roku akademickim 2016/2017:

 

I.

Zapisy na przedmiot MIĘDZYNARODOWE PRAWO PRYWATNE, prowadzony w dwóch wersjach: klasycznej i problem-based learning. Przedmiot ten będzie realizowany w semestrze letnim 2016/2017. Studenci dokonują wyboru wersji przedmiotu.

 

Warunkiem uruchomienia przedmiotu w wersji problem-based learning jest wybranie go przez co najmniej 30 studentów. W wyniku zapisów może zostać utworzona jedna grupa licząca maksymalnie 30 osób. Kryterium decydującym o uczestnictwie w grupie jest kolejność zapisów.

 

II.
Zapisy na przedmiot z modułu: PRAKTYCZNY PROGRAM EDUKACYJNY, realizowany w semestrze letnim 2016/2017. Studenci dokonują wyboru jednego przedmiotu spośród trzech:

 

1) Studencka Poradnia Prawna,
2) Rozprawa sądowa,
3) Praktyka studencka.

 

Warunkiem uruchomienia przedmiotów Studencka Poradnia Prawna oraz Rozprawa sądowa jest wybranie go przez co najmniej 30 studentów.

 

III.
Zapisy na MODUŁY PRZEDMIOTÓW, realizowane w semestrze zimowym i letnim 2016/2017. Studenci dokonują wyboru jednego modułu spośród sześciu oznaczonych literami A, B, C, D, E i F. Każdy moduł składa się z pięciu przedmiotów. W trakcie zapisów wybierane są całe moduły. Studenci nie mają możliwości wybrania pojedynczych przedmiotów znajdujących się w różnych modułach.

 

MODUŁ A
Ochrona praw człowieka
Prawo wyznaniowe
Ustrój organów ochrony prawnej
Współczesne ustroje państw
Zawody prawnicze w RP i UE


MODUŁ B
Kryminalistyka
Prawo karne skarbowe
Prawo karne wykonawcze
Przestępczość gospodarcza
Przestępczość nieletnich

 

MODUŁ C
Arbitraż i mediacja
Prawo obrotu nieruchomościami
Prawo ochrony konsumenta
Prawo ubezpieczeń
Prawo upadłościowe i naprawcze

 

MODUŁ D
Finanse samorządu terytorialnego
Finansowanie ubezpieczeń emerytalnych
Międzynarodowe prawo finansowe
Prawo bankowe
Prawo rynku kapitałowego

 

MODUŁ E
Gospodarowanie przestrzenią i proces inwestycyjno-budowlany
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Prawo komunikacji elektronicznej
Prawo socjalne
Prawo zamówień publicznych

 

MODUŁ F
Europejskie postępowanie cywilne
Europejskie prawo administracyjne
Międzynarodowe prawo pracy
Prawo dyplomatyczne i konsularne
Prawo organizacji międzynarodowych

 

Warunkiem uruchomienia modułu jest wybranie go wybranie go przez co najmniej 30 studentów.

 

Wszystkie zapisy rozpoczną się 1 czerwca o godzinie 0.00 i zakończą 5 czerwca o godzinie 23.59.

 

Sylabusy do przedmiotów do wyboru znajdują się na stronie Wydziału w zakładce: Dla Studentów / Sylabusy / Prawo / Sylabusy do planu studiów 2012/2013.

 

Jednocześnie informujemy, że w czerwcu odbędą się jeszcze jedne zapisy - na przedmioty do wyboru (PDW), realizowane w semestrze letnim 2016/2017. Data przeprowadzenia zapisów oraz lista przedmiotów do wyboru zostaną ogłoszone w terminie późniejszym.

I r. - Zapisy na przedmiot w wersji PBL

 

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 1 do 5 czerwca 2016 r. zostaną uruchomione (poprzez e-dziekanat) zapisy na przedmiot Międzynarodowe prawo publiczne, prowadzony w dwóch wersjach: klasycznej i problem-based learning. Przedmiot ten będzie realizowany na drugim roku studiów, w semestrze zimowym 2016/2017. Studenci dokonują wyboru wersji przedmiotu.
Warunkiem uruchomienia przedmiotu w wersji problem-based learning jest wybranie go przez co najmniej 30 studentów. W wyniku zapisów może zostać utworzona jedna grupa licząca maksymalnie 30 osób. Kryterium decydującym o uczestnictwie w grupie jest kolejność zapisów.


Zapisy rozpoczną się 1 czerwca o godzinie 0.00 i zakończą 5 czerwca o godzinie 23.59.

 

Jednocześnie informujemy, że w czerwcu odbędą się jeszcze jedne zapisy - na przedmiot do wyboru (PDW), realizowany na drugim roku studiów, w semestrze letnim 2016/2017. Data przeprowadzenia zapisów oraz lista przedmiotów do wyboru zostaną ogłoszone w terminie późniejszym.

dr hab. Anna Barczak prof. US - informacja

Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, że w dniach 3.06-1.07.2016 r. jestem na wyjeździe służbowym.

Do tego czasu jestem na Wydziale w następujących dniach:

 

20.05.2016 – w godz. 15.15-17.15

21.05.2016 – w godz. 10.00-12.00

28.05.2016 – w godz. 11.00-13.00

30.05.2016 – w godz. 9.00-11.00

2.06.2016 – w godz. 9.00-15.00.

 

Po 2.06.2016 r. w sprawach pilnych proszę o kontakt drogą elektroniczną (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). 

Katedra Prawa Rzymskiego, Historii Prawa i Doktryn Polityczno-Prawnych – odwołane zajęcia, dyżury i konsultacje w dniach 19-21 maja

Uprzejmie informuję, że w  dniach 19-21 maja pracownicy Katedry Prawa Rzymskiego, Historii Prawa i Doktryn Polityczno-Prawnych nie będą prowadzić zajęć oraz pełnić dyżurów i konsultacji w związku z udziałem w międzynarodowej konferencji naukowej w Supraślu. 

I r. - Wyniki konkursu z prawa rzymskiego

Uprzejmie informuję, iż wszyscy Studenci, którzy przystąpili do pierwszego etapu konkursu z prawa rzymskiego, zostali zakwalifikowani do drugiego etapu. Zbiorcze wyniki zostaną podane do Państwa wiadomości po drugim etapie konkursu.


Jednocześnie przypominam, iż warunkiem sine qua non podejścia do drugiego etapu konkursu jest wcześniejsze zaliczenie ćwiczeń z prawa rzymskiego.

I r., gr. 4-9 - Przedterminowe zaliczenie ćwiczeń z prawa rzymskiego

Szanowni Państwo,

 

do przedterminowego zaliczenia ćwiczeń z prawa rzymskiego mogą Państwo przystąpić:

  • dnia 23 maja o godz. 17.00 (s. 219) albo
  • dnia 24 maja o godz. 16.00 (s. 215)

 

Wszystkich Państwa, którzy są zainteresowani przedterminowym zaliczeniem ćwiczeń, proszę o deklaracje co do wybranego przez Państwa terminu. Deklaracje należy składać drogą mailową do dn. 21 maja br.

 

Z wyrazami szacunku,

 

mgr Joanna Kulawiak-Cyrankowska

Actaiuris Punkt Pomocy Psychologicznej NKCK – Nadzór nad komornikami i czynnościami komorników oraz kontroli finansowej kancelarii komorniczych – szkolenia dla kadry sądów rejonowych

Ogłoszenia Dziekanatów

Ogłoszenia Prawo – studia stacjonarne jednolite magisterskie
Ogłoszenia Prawo – studia niestacjonarne jednolite magisterskie
Ogłoszenia Administracja I stopnia – studia stacjonarne
Ogłoszenia Administracja II stopnia – studia stacjonarne
Ogłoszenia Ekonomiczno-prawny I stopnia – studia stacjonarne
Ogłoszenia Ekonomiczno-prawny II stopnia – studia stacjonarne
Ogłoszenia Stacjonarne studia doktoranckie
Ogłoszenia Niestacjonarne studia doktoranckie
logo us


Rektorat US
al. Papieża Jana Pawła II 22a,
70-453 Szczecin


Wydział Prawa i Administracji
ul. Narutowicza 17A,
70-240 Szczecin
Kontakt:
tel. (091) 444 28 26
fax. (091) 444 28 46
wpia@wpiaus.pl
www.wpiaus.pl
0,000 seconds (+0,000); 3,77 MB (+3,773) - time